már
8

A mai eszemmel már nem tudom miért, de hosszú évekig nem ettem gombát. A hivatalos verzió szerint nem szerettem, de ez így nem igazán pontos, mert meg sem kóstoltam. Mikor gyerekek voltunk, apu sokszor szedett az erdőben, értett hozzá, ismerte őket, én mégsem tudtam megenni, rettegtem a gombamérgezéstől.
Azóta ez már a múlté, gyakran csak a gomba kedvéért készül nálam olyan étel, amihez passzol. Mint például ebben az esetben, amikor összeszedtem a hűtő tartalmát egy kis sült csirkéhez, amihez lehetett gombát pirítani.
 
30 dkg csiperkegomba
1 kg csirkemell filé
20 dkg feta sajt
20 dkg füstölt sonka
20 dkg füstölt sajt
bazsalikom
rozmaring
bors
olaj
 
A csirkemelleket hosszában kettévágjuk, a két fél szeletet középen óvatosan bevágjuk, és kihajtjuk.
Sózzuk, borsozzuk, majd megtöltjük őket, egyszer feta sajttal, egyszer pedig a füstölt sajttal és a sonkával.
 Ráhajtjuk a hús másik felét, fogpiszkálóval megtűzzük, a tetejét is megfűszerezzük sóval, borssal, bazsalikommal, rozmaringgal.
Egy jénaiba pici olajat öntünk, beletesszük a csirkemelleket, a megtisztított, sóval, borssal fűszerezett gombát, egy picit meglocsoljuk olajjal.
Betakarjuk alufóliával és a előmelegített sütőbe toljuk. 20 percig sütjük, majd további 15 percig alufólia nélkül, amíg szép piros nem lesz a teteje

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyafoz.blog.hu/api/trackback/id/tr362722193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása